Motsägelsefullt!? Nä, bara skönt!

För ett par veckor sedan gjorde jag något som går emot allt det jag håller på med nu – på ett sätt.

Jag sa upp mitt medlemsskap på gymmet!

Det känns så skönt och så befriande!!

Jag funderade fram och tillbaka ett tag på hur jag skulle göra,

men jag bestämde mig då äntligen till slut!

Varför jag sa upp det? Jo…

Strax före jul hade jag ett möte med min hälsocoach! Jag kände mig så peppad och hade precis haft en sockerfri månad och lyckats gå ner tre kilo bara av det. Nu skulle jag komma igång med träningen ordentligt igen och få hjälp att lägga upp ett bra schema!

So far so good!!

När mötet var avslutat skulle vi gå ut i receptionen och boka en uppföljningstid…

I receptionen sitter en kvinna, som jobbar där, hon har även hand om viktgrupper. Till saken hör också att det här gymmet riktar in sig på viktminskning och sådana som inte tränat förut… osv.

Iaf den här kvinnan tittar på oss och lyssnar när vi står och ska boka den här tiden. Rätt som det är så pekar hon mot min mage och säger ”När är det tilltänkt?”



Jag är ju då inte gravid… jag har två barn, men min minsta är två år! Det kilo som sitter på mig nu har inget med barn att göra, det finns inget mer att skylla på än mig själv! Jag är helt enkelt bara tjock!

Jag önskar så att jag hade svarat henne just detta! Men i stunden blev jag så paff…

Säger man verkligen så? Speciellt i hennes position – på ett sånt ställe??!!

Varför trodde hon att jag var där?

Jag blev så ledsen, så arg och så besviken!

Jag har trivts så bra på det här gymmet under mina nästan två år där, jag har varit med i deras viktprogram och jag har till och med varit på väg att bli inspiratör där!

Den här kvinnan förstörde allt det på bara ett par sekunder!

Eller ja… inte bara hon…

När jag kom hem efter det här mötet och gråtande berättade för min sambo, satte jag mig och skrev ett mail till min hälsocoach. Jag skrev allt jag kände om vad som hade hänt och att jag funderade på att aldrig gå tillbaka dit mer!

Fick jag nåt svar?

Nej!

Jag skickade även mailet till en av ägarna, som jag i början hade mycket kontakt med.

Fick jag nåt svar av honom?

Nej!

Besviken!

Ja! Trodde att de var seriösa!

En kväll senare i veckan ringde min telefon och jag hann inte svara, höll på att natta barnen. Strax därefter fick jag ett sms, från gymmets nummer.

”Hej har försökt nå dig på telefon men utan framgång. Jag förstod på —– att du tagit illa vid dig när jag fråga när det var dax det var inte alls meningen att såra dig missförstånd är till för att redas ut, så jag vill be så hemskt mycket om ursäkt ibland kan det bli helt fel jag hoppas att du kan ta emot denna ursäkt och tänka ett steg framåt och komma igång med din träning som du kom överens med —–.”

 

Jag vet inte om jag är känslig, men jag tyckte att det var så himla dåligt! Hon ringde en gång, skickade sen en ”ursäkt” på sms!

Henne hade jag inte några förhoppningar om, men de andra trodde jag verkligen skulle svara mig något!

Min hälsocoach ringde ett par veckor senare och pratade in på min telefonsvarare, hon undrade hur det var med mig och ville göra reklam för nån ny maskin de hade fått…

Jag har bokat pass ett par gånger sedan dess, men när det sen varit dags att gå dit så hade knytit sig i magen och jag har bara inte kunnat!

Allt positivt som jag kände där är bara borta!

Jag har som sagt funderat fram och tillbaka en lång tid och sen kände jag mig säker! 

Jag vill inte vara kvar där mer!

Jag tänker satsa på promenader ett tag nu och känner jag sen längre fram att jag vill träna på gym, så finns det många olika att välja på här i stan! Dessutom billigare!!

Huvudsaken är ju att det ska kännas bra och det gör det nu!!

Jag tvivlar inte på att jag kommer att klara mitt viktmål! Jag känner mig fri!!





En fri människa fruktar intet!!

Kommentarer
Postat av: Mia

sååå oprofesionellt.. suck folk alltså. SÅ sitter dom ändå där dom sitter!! fyfan säger jag bara! Självklart kommer du nå ditt mål, viljan har du! Bara att kämpa på! Skönt att du känner dig fri!! Kram

2012-03-24 @ 09:56:36
URL: http://fitnessguru.se/miasofia
Postat av: Anna

Vet du jag förstår precis hur du kände dig. Fick en gång precis samma fråga, och det en dag när jag kände mig extra smal och snygg dessutom. Spelar ingen roll hur välment det är eller att alla kan göra misstag. Det gör så jäkla ONT och det såret går djupt väldigt snabbt.



Jag tycker du var modig som fattade beslutet att sluta där, och jag tycker du gjorde helt rätt.



Finns inget gott med att jobba ihop med människor som inte känns uppriktiga, jag blir riktigt sur när jag läser om både din coach och ägaren som inte ens tog sig tid att svara dig.

2012-03-24 @ 10:00:16
URL: http://annasporring.com/matprat/
Postat av: Marianne

Men fy sånna hemska människor de finns, visst alla kan göra misstag men då MÅSTE man kunna erkänna det och ställa till rätta! Helt rätt att inte gå dit mer. Nu är den bästa tiden för att träna "gratis" ute i den härliga våren!! Promenera och lek/klättar/busa i skogen! Lycka till! Ha en fin söndag! Kram

2012-03-25 @ 12:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0