HGD - Mental träning #1 - Verktygslådan!

Jag har fått en uppgift!


Syfte!


Jag vill må bra i min kropp och inte bara känna att jag vill gömma mig,
jag är trött på att skämmas!
Jag vill känna mig snygg och kunna ha alla de där fina kläderna jag suktar efter!
Jag vill känna mig smidig och orka att springa och leka med mina barn.
Jag vill leva ett hälsosamt liv och jag vill att mina barn ska få det med sig från början!


Mina tre grymmaste låtar just nu!!

Amazing - Danny

Go your own way -  Glee Cast

River deep, mountain high -  Glee Cast

Just nu så är det egentligen allt med Glee - de ger sån underbar energi!
Jag blir så glad när jag lyssnar på dem, jag ser framför mig hur glada och snygga de är och känner att så vill jag också vara! Det peppar mig!!


Hur kommer jag att må och känna när jag nått mitt mål?

Jag kliver med lätthet, utvilad ur sängen på morgonen.  
Jag tittar mig i spegeln och känner igen mig själv som den där Ida jag innerst inne är! Jag skippar "håll-in-kläderna" som jag förut alltid haft på mig, och drar bara på mig ett par snygga jeans och en tight tröja!
Jag väcker mina barn och serverar dem en god och näringsrik frukost!
Vi tar trappan ner till garaget och kör iväg till dagis och jobb!
På jobbet är jag pigg och glad och orkar hålla igång och hitta på roliga saker med barnen hela dagarna!
Jag kan utan problem sitta på golvet och vara med i deras lekar!
Jag har fortfarande matlåda med mig, så att jag själv kan bestämma vad jag ska stoppa i mig för att må bra!
När det sen är dags att hämta barnen på dagis, så är jag fortfarande pigg och har energi kvar!
Vi åker hem, kanske stannar och leker en stund utomhus, när vi kommer hem orkar jag leka och spela spel en stund innan det är dags för matlagning!
Givetvis har jag allt hemma till maten som ska lagas, eftersom vi följer vår matlista och veckohandlar!
Efter maten nattar jag barnen och läser godnattsaga!
Beroende på hur min sambo jobbar så delar vi upp morgon- och kvällstid till vår träning! Jag tar en lång, rask och frisk promenad, kanske cyklar en runda ;) Kanske vi utmanar varandra i något av våra spel till PS3 Move!
När dagens träning är avklarad sitter jag och min sambo ner i soffan och tar det lugnt nån timme innan det är dags att lägga sig för att få alla sömntimmar som vi såväl behöver!
Jag somnar med en känsla av att det varit ännu en bra dag! 


--------------------------------------------------------------------------------------

Jag längtar så tills jag kan känna mig bekväm i min kropp!! Nu ska det ske!
Jag ser det så tydligt framför mig!
Jag har alla verktyg och förutsättningar och en himla massa stöd och pepp!
Vi ses snart Ida!!!

Kommentarer
Postat av: Katten

Åh, jag blev alldeles rörd och jag är fullständigt övertygad om att du lyckas! Ett tips jag har är att lyssna på Jillian Michaels podcasts. Hon är grym och man får en massa bra och vettiga idéer med sig om perspektivet i stort på hälsa, kost och träning. Dessutom är hon jävligt skön och rolig :)

Stoooort lycka till!

2012-03-23 @ 12:57:55
URL: http://piggochduktig.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Vilket underbart mål du är på väg mot! Härligt! Med den beslutsamhet du verkar ha kommer du att klara ditt mål fint! Jag hejar-på! :-)

2012-03-23 @ 16:58:58
Postat av: Susanne

Ja vill och jag ska också skriva!

Älskar ditt sätt att formulera dig! :)

2012-04-01 @ 22:36:40
URL: http://blueangel.blogg.se/nystart

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0