Lappland i mitt hjärta!

För en månad sen ungefär tog jag tåget upp till Lappland - till min vän Marianne!

Förväntansfull steg jag på nattåget, redo för den 17 timmar långa resan!
Det var mestadels en behaglig resa, med bara ett par störningsmoment!
I vilket fall som helst så var det värt det!!

På fredagkvällen var jag då äntligen framme, och hämtades upp av Marianne och hennes nya lilla Måns på busstationen i Dorotea! Så himla skönt och underbart, både att äntligen vara framme och att äntligen få ses igen! Av förklarliga skäl så blir det ju inte så ofta när man bor så långt ifrån varandra!

Vi åkte hem till Lavsjön och där stod det tacos på bordet!! Gott!!

Jag fick en lugn och skön helg tillsammans med så fina människor! Det är medicin för själen att andas luften där uppe och att omges av fantastiska människor och vacker natur!

Lite äventyr hann vi också med, perfekt blandat med stillsam samvaro i hemmets lugna vrå!

Vi gjorde ett försök att ge oss ut i kajak... jag har aldrig provat det förut och det visade sig inte vara så smart att prova just denna blåsiga dag ;) Men jag vill verkligen prova igen!! Kanske på en spegelblank sjö!! Och kanske efter att min kropp är lite smidigare...

Vi promenerade runt sjön i Dorotea - vackert!! Och blött... ;)
Efter den promenaden blev jag inbjuden på släktmiddag på den lokala pizzerian! Trevligt och gott!!

Kuriosa - samma pizzeria som vi (Sofie, Suss, Dorro och jag) åt på efter vår fjälldag sist vi alla var uppe! Ååh vad gott det var den gången!! Minns ni?

Vi hann också med att grilla lite smörgåsar! (Det är ju farligt gott!!) Och såklart bebismys och Alfredbus!! :)

Jag älskar Lappland! Skulle verkligen kunna tänka mig att bo där! :)

Nu bjuder jag på lite bilder också! Tyvärr bara mobilbilder, då jag glömde min kamera hemma, men det är bättre än inget!




Tack snälla för allt!!

Kommentarer
Postat av: Marianne

Du är en underbar vän!! Å en fantastisk person! Är mycket imponerad av hur du tar tag i tillvaron!! Du fixar allt!! kramar

2011-11-13 @ 22:04:37
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag minns! :) Och jag minns när vi drack vin uppe i stugan! ;) och jag saknar som tusan att vi umgås alla vi så sällan (typ aldrig) nuförtiden... Vi måste försöka få ihop nåt igen!! Kram

2011-11-14 @ 11:38:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0