HISSA & DISSA

Jag vill börja med att hissa vattenpölar!!!

Nu tror ni kanske att jag är knäpp...
Men när sonen börjar gnälla om att han inte orkar gå hem redan innan man hunnit ut från grindarna på dagis, då är vattenpölar väldigt bra att ha! Vi hade vattenpöls-jakt hela vägen hem, det skulle så klart provhoppas i alla! Den som först hittade en ny pöl vann, och vilket barn vill inte vinna/hinna först! Ruskigt smart! ;)
Rätt som det var så var vi hemma, utan minsta gnäll och tjat alls! Bara en rolig promenad tillsammans!

Stor hiss alltså till VATTENPÖLEN!!!


(bild från våren 2010)


Vad vill jag då dissa...?
Jo... Jag skolar ju in Ingrid på dagis nu, vi är där tillsammans mellan 9-14. Det innebär att vi är där över lunch. Det innebär att jag också måste äta nåt om jag inte ska bli helt knäpp innan vi kommer hem igen. Maten är inga problem, det är bara att säga till att jag vill äta där så räknas jag också med!
Men vad är dissen då? Jo, att den lilla yttepyttiga lunch jag stoppar i mig där vill dom att jag ska betala 50 kronor för!! Jag har inget emot att betala, absolut inte, men summan känns lite i det högsta laget kan jag tycka! Hade jag vetat innan vad det jag stoppade i mig kostade, så hade jag suttit hungrig!!


Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Vattenpölar gillar jag med men vad snålt att ta 50-lappen för en ynka liten portion! Det är ju inte restaurang de driver väll? Ska börja skola in Meja om några veckor jag med, kanske vill de lura av mig pengar då med?



Trevlig torsdag, kram!

2011-03-10 @ 08:02:44
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0