Godis - nej tack!

Jag har hakat på en utmaning.
Inget godis fram till den 22 maj.
Det är Sofie som ska hålla upp innan hon ska ut och springa.
Jag ska inte springa, men har ett godissug att bli av med, så jag är med! :)

Inget godis har ätits sen i söndags. Funkar ganska bra! Har varit sugen, men kunnat låta bli!
Men lite bakverk har slunkit ner... min största last! Att sluta med allt på en gång funkar inte för mig. Jag börjar med godiset och ger mig på det andra sen!

Nu ska jag ju nämligen börja träna snart! Längtar tills jag får börja! Hade jag fått så hade jag redan varit på gymmet! Men efter mitt kejsarsnitt får jag ge mig till tåls lite!

Jag var på invigning av nya gymmet förra helgen. Det är så fräscht och fint! Ska bli så kul att träna där!
Dessutom ligger det bara två minuters promenad från mitt hem :) Perfekt!! Det kommer att bli mitt andra hem om allt går som jag tänkt mig!

Jag har ju en träningskompis som väntar på mig också! Marie har också blivit medlem! Nu ska våra slitna graviditetskroppar formas!! :)
Jag känner mig enormt peppad och sugen på att träna! Ett ofog att jag inte kan börja på en gång! Hoppas motivationen håller i sig!

--------------------------------------------------------------------------------

Måste ju också berätta om min matlista!

Det är något av det bästa jag gjort på länge! Väldigt enkelt, men ooooh så bra!!
Det förenklar vardagen här hemma så sjukt mycket! Vi är inte direkt bra på att planera vad och när och hur vi ska äta nämligen! ;)
Men nu efter att jag gjort matlista för ett par veckor och vi handlat hem allt som behövs så flyter allt på!
Dessutom står det på listan vem som ska laga maten! Perfekt!!

Nu börjar det bli dags att göra en ny lista och jag tar gärna emot tips på god mat!!


---------------------------------------------------------------------------------

Nu ska jag gå och sätta mig hos Wilmer som tittar på Emil i Lönneberga!
Han ville gärna ha sällskap :)



Kommentarer
Postat av: Sofie

Bra jobbat vännen min! Mitt godissug börjar faktiskt minska nu... Inte ätit något sedan i måndags... Snart en veckas uppehåll!:) Däremot får jag äta lite kakor och dricka läsk på helger.. i lagom dos!;) Man måste få unna sig lite gott här i livet!:)



Lycka till med träningen när den väl sätter igång!:) Det kommer gå galant!;)



KRAM

2010-04-11 @ 13:52:18
Postat av: Anonym

Kan man inte få eran förra lista..här är det sån ide torka så det är pinsamt.



Duktig du är som slutat med godis.



Kramar Elenor

2010-04-11 @ 22:01:25
Postat av: Linda

Gud va duktig du är, sluta äta godis! Det verkar helt omöjligt för mig =) En månad gick bra , men sen var det kört.. Bara kämpa på, du kommer klara det galant! Då vet jag att jag inte ska ställa fram en skål när vi ses nästa gång! Visst är matlista en sjukt bra hjälp i vardagen?! Vi kan väl byta listor med varandra, behöver alltid nya tips! Hoppas vi ses snart, kram kram!

2010-04-13 @ 08:40:48
Postat av: Marianne

Det är väldigt mycket hälsotänk i luften nu tror jag. Andreas har verkligen bestämt att han ska ändra rätt mycket i vardagen. Jag springer mest (då får jag äta massa gott) men jag tycker er utmaning verkar väldigt spännande! Nästan så att jag borde haka på :)

Lycka till till oss alla!!

KRAM

2010-04-13 @ 21:53:24
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0