Aktiv vila!

Ja, det är vad doktorn ordinerade!
Så det är det jag lever efter nu!!
Jag är sjukskriven hela denna veckan på 100% och på 25% månaden ut... Stress!!
Så jag är inte "sjuk" eller vad man ska säga... jag smittar nog inte iaf! Fast men vet ju aldrig...
Det börjar iaf kännas som att det går åt rätt håll!! Vilan hjälper visst! :)
Idag har jag vilat väldigt aktivt... doktorn sa att jag skulle göra saker som gjorde mig glad och som jag mådde bra av, inte bara ligga hemma på soffan! Så idag har jag gjort nåt som jag iaf blir glad av efteråt! Tvättat våra kläder och städat i köket! :)
Nu ska jag bara sitta i soffan och vila och njuta tills det är dags att hämta min prins på dagis!!
Någon som har nåt annat tips på aktiv vila?! Jag behöver alla tips jag kan få så att jag orkar gå tillbaka till jobbet med full kraft snart!!
Vi funderar på familjeutflykt på fredag, kanske inviga mitt nya stormkök!! Kanske nån har tips på vad vi kan laga?

Ta hand om er och lyssna på er kropp!! Mycket viktigt har jag lärt mig...


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hejsan! Jo vi hinner lite före. Men man väljer ju datum och årstid efter egna behag. Vart ska ni gifta er då? För oss blir det Vittsjö kyrka, inte superkristna någon av oss. Men det är något magiskt med kyrkan. Så vackert! Då är du uppe i planering precis som jag? Kommit långt i planeringen? Krya på dig! Kram

2009-03-11 @ 15:51:19
URL: http://seluna.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Jag mår bra av att vara ute i skogen, ta en promenad/vandring och ta en paus med grillning eller som du säger laga lite mat på stormköket. Man behöver ju inte vara som mig och vandra i sju timmar, bara att komma ut och få frisk luft och göra något annorlunda kan vara skönt!! (Om man vill göra det lagom lätt för sig så kan man köpa sånna där pastarätter, du vet det är påsar med pasta och typ pulversås som man ska blanda med vatten och mljölk. Kanonbra till stormköken! :)

Och simma slappnar jag av av , samtidigt som det ger träning. Och givetvis måste man basta! I ångbastum mår jag och min kropp prima! :)



Men som du säger, gör sånt du MÅR bra av! Det är nog det viktiga! :)

Puss och kram!

Soffan

2009-03-11 @ 17:35:47
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/
Postat av: Anonym

mina tips:

-kroppsvård. blanda socker med olivolja så har du en helt underbar ansiktes & kropps skrubb. Smörj in ansiktet med honung o låt vara i 10 min... underbart!!

-läs

-måla, pyssla



hoppas du hittar det du mår bra av, en familje utflykt låter unferbart.



kramar elenor

2009-03-11 @ 18:02:39
Postat av: Sofie H

Tråkigt att du inte mår så bra. Hoppas att du piggar på dig snart. Skynda inte på det hela bara, låt det ta den tid det tar. Passa på att ta det lugnt. Du kanske inte måste göra en massa saker. Se någon film, kanske lite sorglig och gråt ut. Oavsett vad du gör, gör det för dig. Ha det så bra du kan. Kramar Sofie

2009-03-11 @ 19:22:21
URL: http://philosofie.blogg.se/
Postat av: Susanne

Skönt att det går mot ljusare tider för dig & att vi faktiskt går mot ljusare tider naturmässigt!

Här har du fått dunderbra tips från nära & kära, har inget direkt att tillägga. Jo, utnyttja dagsljuset & härliga soliga dagar till att ta en promenad!



Ta hand om dig, Kram

2009-03-11 @ 22:02:50
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Dorpan

En sväng till Skånes Djurpark! funkar skitbra på mig!! behöver inte bara vara sommaryid man åker dit! =)

Sen om du gillar exempelvis inredning som jag... åk o "fönster"shoppa på Ilva eller ikea... eller sköna hem??



tänker på dig

2009-03-12 @ 09:52:43
URL: http://dorpan.blogspot.com
Postat av: Diana

Tänker på dej....hoppas du snart känner dej bättre!

Var egoistisk o tänk mest på dej själv! Som sagt gör sånt som ger dej positiv energi!



Må väl o sköt om dej!



Kramar Diana

2009-03-13 @ 08:23:27
Postat av: Marianne

Länge sedan jag hann kika in här... Men du har ju redan fått en massa bra tips. När jag behöver samla krafter tar jag mej ensam eller kanske Baloo får följa till en vacker plats i naturen och bara sitter där och låter tankarna flyga. Funkar jättebra för mej, bara vara alldeles själv låt timmarna gå.

När jag kommer hem igen så brukar problem och annat ha gett sig och fått lösningar.

Känns bra att du tycker att det går åt rätt håll! Vill ju att min underbara Ida ska må bra!!

Stor kram

2009-03-15 @ 08:35:32
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0