Bra bok!

Nu har jag just läst ut andra boken av Krystian Kawalec - Cell C2 Andra boken.
Mycket bra böcker som jag rekommenderar!
Tror att min lilla svägerska Sofie skulle gilla dom!! :)



Om första boken står det så här:

"Bered dig på en omskakande läsning. Krystians levnadshistoria är, allt sedan barndomen, fylld av svåra upplevelser. Krystian fastnade i missbruk och har tillbringat en stor del av sitt vuxna liv i fängelser. Det kunde knappast ha blivit på något annat vis. Krystian blev bra på att dupera. En riktig obotlig psykopat, tyckte nog många. Lås in dom och släng nyckeln, tycker somliga.

Krystians bok för ner läsaren i ett avgrundsdjup men återger också tron på livet. Förvisso har han varit psykiskt störd, men han är ändå så långt ifrån att vara psykiskt förstörd.

Under den senaste tiden har det börjat gå Krystians väg. Sent i livet har han äntligen fått tillgång till skriftspråket, en grundläggande förutsättning för att bli riktigt delaktig i samhället. Ur kaoset träder fram en känslomässig mognad och en sällsynt uppriktighet. Krystians väg kantas nu av positiva skeenden men är framför allt utstakad av honom själv. En mödosam, heroisk ansträngning."


Som sagt - bra!! Läs dom!! Den tredje boken kommer nog ut senare i år.




Kommentarer
Postat av: Susanne

Just de, jag har varit på hans intressanta föreläsning i Nyköping! Har "glömt" honom...

Tack för påminnelsen

2009-04-13 @ 12:20:26
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Sofie H

Svår barndom, missbruk och fängelse...Ja, det verkar som en bok helt i min smak :)

2009-04-13 @ 18:01:41
URL: http://philosofie.blogg.se/
Postat av: Sofie A

Undra om din lilla vän Sofie inte också skulle tycka om den boken! ;)

2009-04-13 @ 18:59:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0