Sköna lördag!

Då var snart denna lördag slut, denna första lördag efter första arbetsveckan efter semestern!
Det har varit en rätt lugn och skön vecka, bra start!
Man tänker att det ska vara så jobbigt att börja jobba efter att ha varit ledig så länge, men det är hemskt vad fort man kommer in i den vanliga lunken igen! Man går upp tidigt, läser Metro på  tåget till Höör, går de 25 minuterna som det  tar att gå ut till jobbet, jobbar sina åtta timmar och sen går man hela vägen tillbaka igen, halvsover på tåget och så är man äntligen hemma! Och där har man alltid nåt att göra :) Jag gillar mitt liv :)

Idag har Wilmer och jag varit upp sen halv åtta ungefär. Kollat på barnprogram på Barnkanalen. Vid halv tio väckte vi Oskar och åt frukost ihop. Sen tog vi en sväng ner till stan, Wilmer och jag ville köpa hallon men det var slut överallt så det fick bli jordgubbar istället. Sen fikade vi på Burmans - Wilmer fick bestämma! :) Han var så nöjd så!

Efter fikat gick vi in på Nisses för att kolla lite på vilka tallrikar vi vill ha! Höganäs keramik i fyra färger - svart, vitt, cirrusgrå och aqua. Tror att vi bestämde oss för att börja med assietter, fyrkantiga! Dom är så fina! Och så finns det rektangulära uppläggningsfat som jag gärna skulle vilja ha :) Snyggt!!

När vi kom hem var det dags för lunch! Wilmer hade sagt att han ville baka tårta idag så eftersom vi hade pannkakor kvar från igår gjorde vi en pannkakstårta! På toppen satte vi jordgubbarna vi köpt på torget. Så smaskigt så!!

Därefter var det eftermiddagsvila - skööööönt!!!

Resten av dagen har jag fixat lite här hemma, lekt, läst böcker med Wilmer och så har vi varit och handlat och lagat mat - Wilmers favortimat - pasta och skinksås!! Nu badar han och leker med sina båtar och jag sitter här på en stol och tittar på och dricker låtsaskaffe som han lagar till mig! En skön lördag som sagt!!

Om ni undrar vart O tagit vägen under den senare delen av dagen så kan jag berätta att han är ute och åker raggarbil.....







Kommentarer
Postat av: Marianne

Låter som du hade en väldigt bra lördag, hoppas gårdagen var lika bra! Vi är lite snoriga så vi gör inte så mycket, A byter fönster så nu böhöver du inte bli sjösjuk ;)

Puss

2008-08-18 @ 10:20:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0