Pilates & Harmoni

När jag kom in i Harmonisalen var brasorna tända och
på dem stod stora ljuslyktor med levande ljus.
Så himla lugnt och fridfullt!
Det var inte så många som kommit in än så jag la min matta precis framför brasan!
Perfekt!
Strax efter kom Linda och tog plats bredvid mig.
Passet var nytt och betydligt jobbigare än det förra.
Men jag klarade alla övningarna, mer eller mindre ;)
Några tog musten ur en helt
och Linda och jag vände oss mot varandra och utbrast "Herregud" mellan varven!
Det är skönt att känna att övningarna tar där de ska!
Mina magmuskler är inte så underhållna får jag ju erkänna!
Jag har väl aldrig tränat dem nåt vidare och absolut inte efter mina två graviditeter!
Men nån gång ska ju var den första!
Linda smet ut efter pilatesen, men jag blev kvar på Harmonin också!
Det är ett pass med mycket balansträning och stretching.
----------------------------------------------------------------------------------------
Så här skriver de på hemsidan:

Easy Harmoni

För att öka din kroppskännedom och ditt medvetande i olika rörelser har vi skapat klassen Harmoni. Du får en ökad rörlighet och balans i kroppen. Du ges möjlighet att själv styra de olika rörelserna efter din egen ork och efter dina egna förutsättningar. En rogivande träningsform med harmoniska stående rörelser.

Easy Pilates

Pilates är en av våra kropp & själklasser. Denna klass passar utmärkt för dig som vill skapa en optimal kroppskontroll, förbättrad hållning, stärkt bål och för dig som vill finna ett inre lugn. Pilates är en träningsmetod inifrån och ut, där muskelbalans och stabilitetsträning för bålen (rygg o magen) är i fokus. Här anpassar du tempot i rörelserna efter din egen andningsrytm och efter din egen förmåga. Övningarna utvecklas stegvis, så att klassen passar både nya och vana utövare. Pilates är en allmänt känd och uppskattad träningsform som får tolkas fritt.

------------------------------------------------------------------------------
Efteråt fick jag en sån glädjekick!!
Jag kände mig så himla glad och lycklig!!
En underbart härlig känsla!



Nu blev texten så där knasig igen, vet inte hur jag lyckas...
Så nu slutar jag ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0