Vecka 1

Idag är det första dagen på den första veckan detta år 2011!

Jag startade som sagt dagen med filmjölk!
Gott!!

Efter frukost klädde hela familjen sig varmt och gick ut
i det fina kalla vädret!
Grabbarna gick bak i trädgården och började på sin snöhydda!
Ingrid och jag gick en kort promenad innan vi anslöt på baksidan.

Det var så skönt ute och solen lyste så fint!
Härligt!!

Det har idag inte funnits tillfälle att modifiera min tavla,
men orden ska bytas ut
från:

Mat - Vatten - Träning - Plankan

till:

Portionsstorlek - Vatten - Avkoppling - Frisk luft



Jag tänker att det känns som mer positivt än det första.
Tanken är att varje dags "avklarade" uppdrag ska få
en liten positiv symbol.
För att jag ska kunna se vad jag faktiskt gör!!
För att jag inte ska ha dåligt samvete och bli
stressad för att inget händer.

Portionsstorlek är viktigt för mig!
Jag lägger lätt upp för mycket mat och i fel proportioner.
Tallriksmodellen är det som gäller nu,
en knytnäve var av protein och kolhydrater,
och en handflata grönt!
;)

Det låter lätt - varför fattar jag då inte??

Jaja, idag har det funkat fint iaf!
Det är ju bara att GÖRA, inga genvägar!

Sluta var så lat!!


Vatten får stå kvar!
Det är viktigt att få i sig och jag behöver en påminnelse!!

Avkoppling!
Ja nu undrar ni kanske...? Skulle hon inte behöva träna?
Jo det skulle jag!
Men träning kan vara avkoppling för mig!
Det kan också vara så, som det varit här mycket nu,
att man inte kan träna av olika anledningar.

Då kan man göra annat som får en att må bra!

Ta en promenad, läsa en bok, krypa upp i soffan och se en film,
ta ett varmt härligt bad, bara få vara ensam en stund!

Jag skriver avkoppling på min tavla för att inte få
ångest över att min "träna-kolumn" får stå utan positiva symboler!

Anna i min viktgrupp på gymmet sa att hon kopplar av när
hon är på ett pass,
det är enda tiden som hon inte överhuvudtaget tänker på sitt jobb.

Därför tänker jag att jag får in en massa bra under avkoppling!!

Avkoppling blir en tid bara för mig, med någon form av trivsam aktivitet!
:)

Frisk luft

Ja!
Jag behöver inte säga nåt mer!
Man mår bättre av att komma ut, så är det ju bara!
Så ut ska jag!!





Vad är viktigt för dig?
Vad står på din "tavla"?

Kommentarer
Postat av: Sofie

På min tavla (ja, en som finns i huvudet liksom) står att även jag ska tänka på hur mycket jag äter. Jag har senaste tien haft en tendens att äta tills jag får ont i magen, och äter enbart för att det är gott fastän jag är mätt- så jag måste med minska på portionerna. Att börja röra på mig igen och få igång min urusla kondition igen... Att äta mer frukt och grönsaker är också en del för mig! Och avkoppling, jag har fått en sådan där massagedyna och en "spikkudde" i julklapp- så det ska jag ta mig tid till några ggr i veckan så kroppen får avkoppling och ompyssling! :)



Hoppas det går bra för dig nu med allt! Jag satsar på årets första springtur om en liten stund!:)



Kram till dig!

2011-01-04 @ 10:35:37
Postat av: Marianne

Vad du är duktig vännen!! Låter som en bra och positiv ändring av din tavla! Det är långt mellan gångerna som jag kikar in här men jag tänker på dej och skickar en massa pepp till dej ofta.

På min tavla skulle de stå: Ta en paus, frisk luft, njut av livet ta vara på ögonblicken.

Kramar vännen

2011-01-04 @ 21:21:22
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Susanne

Bra, positivt!

Ja du Ida, ag har funderat mycket på det där sedan jag själv blev intresserad av att göra en, beställer material snart :)



Vatten- livets dryck

Hälsomat

Njuta av livet

Ge kroppen energi



Leva efter mina egna tips om vattendrickande

3 huvudmål, 2 mellanmål.

Göra något bra för mig själv, fotbad, se till att det är snyggt omkring mig, läsa lite, ta paus, träffa vän slappna av...

Ge kroppen energi i form av träning eller en promenad

2011-01-07 @ 09:52:23
URL: http://blueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0