God morgon!

Innan ni läser detta inlägg måste jag varna för gigantiska bokstäver...
Jag vet inte hur och vad jag gjorde, men texten blev bara större och större mot slutet!!??
Jag orkar inte sitta och skriva om allt, så ni får stå ut ;)


Idag började jag dagen med att gå till dagis med Wilmer!
Det var ganska kallt ute så vi fick gå och springa snabbt för att hålla oss varma! Jätteskönt var det när jag kom hem och kunde känna att jag gjort nåt bra!
Väl hemma igen så var det dags för frukost.
Idag blev det en shake, chokladsmak!
Jag sitter och bläddrar i gamla tidningar,
bland annat iFORM.
Läser just nu tips från 50 kvinnor som blivit ombedda att avslöja
sina sunda grundregler. Inga stora högtflygande planer,
utan små fina tips som man kan ta fram när andra goda intentioner fallerar!
Här är några jag gillar:
  • På varannan väninnaträff tränar vi! Jag planerar varannan träff som en motionsdate. Vi tränar ihop, springer en runda eller provar en ny aktivitet!
  • Gör som Nike - Just Do It!!
    Jag ger mig bara iväg och börjar inte diskutera med mig själv om det är en bra idé att springa en runda.
  • Jag har alltid massor med färsk frukt hemma!
    Varannan dag köper jag hem massor av frukt,
    så att fruktskålen alltid är full med härliga sorter.
    När stora eller små är småhungriga, tar vi några frukter istället för att gå på jakt
    i kökskåpen efter mindre nyttiga varianter!
  • Jag trycker inte ner mig själv.
    Jag undviker att trycka ner mig själv, både i mitt eget huvud och högt inför andra. Jag säger aldrig att det här är jag inte speciellt bra på.
  • Lite träning är bättre än ingenting!
    Om jag är trött en dag, eller inte har lust,
    lockar jag mig själv genom att säga att även några minuters träning är bättre än noll minuter. Tanken på att jag kan gå hem efter tio minuter gör att jag får på mig löparskorna eller åker till gymmet. Jag kommer iväg - och som regel slutar det med att jag tränar längre tid när jag väl kommit igång!
  • SMS när jag får lust att äta socker!
    De perioder då jag känner av mitt sockerbehov har jag gjort en överenskommelse med min väninna om att jag skickar henne ett sms innan jag kastar i mig choklad, glass, kakor och så vidare! Det får mig att tänka mig för en gång extra innan jag proppar i mig något!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0