20%

Idag har jag nog haft en liten 20%-dag!
Dvs jag har ätit lite för mycket av det goda!

Rolf (igen) brukar säga att man kan äta vad man vill bara man håller sina portionsstorlekar och att man 80% av tiden äter "rätt". De restrerande 20% kan man sväva ut lite med! Man kan unna sig lite extra av livets goda!

Jag planerade morgonen lite dåligt idag, så jag hann inte med min filfrukost utan åt frallor med smör på jobbet... kanske inte den bästa starten på dagen! Sen åt vi ute och jag föll för grupptrycket och åt en kebab i pitabröd och en liten kaka... Dryck blev iaf Loka och jag åt inte upp allt utan stannade när det kändes så där lagom bra i magen!

Hemma hos mamma och pappa, när jag skulle hämta barnen, serverades det fika (som alltid) och jag kunde/ville inte stå emot mammas goda rulltårta!

När vi kom hem lagade jag smaskig kyckling med mango!! Jag åt bara min portion!! *stolt*
Efterätt blev dock kladdkaka...

Men men.... 20%

Imorgon är en annan dag!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0