Lilla gumman

I söndags var vi på stranden och grillade och badade!
Det har ni ju redan sett bilder från!

I alla fall så hade Ingrid fått lite röda prickar på magen och ryggen när vi kom hem, hon klagade inte på dem och det såg inte så illa ut.

Men idag, när barnen satt och ritade, så klagade hon på att det kliade och så ropade Wilmer att hon var alldeles röd. Så jag sprang ju dit och fick en smärre chock! Hon såg inte klok ut på ryggen! Stora utslag med upphöjda fält och röda kanter, och det kliade väldigt!
Jag fick lite panik och körde iväg med henne till akuten, det kom så plötsligt från ingenstans så jag blev lite rädd. Men på akuten fick vi ingen hjälp, mer än ett VIP-kort till vårdcentralen.



Så vi åkte dit och fick sitta och vänta på en sköterska. När det var vår tur så fick Ingrid visa sin rygg, hon var så duktig! Sköterskan ville ha en kollega att titta på det också så vi fick vänta lite till. De sa att det var nån form av allergisk reaktion, men på vad kunde de inte säga. Vi skulle iaf ge henne antihistamin och hoppas på att det hjälper!

När vi kom hem så tog jag av alla kläder, då hade hon fått stora röda märken på benen också... Men det på ryggen började försvinna. Hon har hela tiden varit som vanligt, pigg och glad och aktiv! Nu när hon sovit middag och jag väckte henne efter två timmar så har hon fått likadna utslag som på ryggen fast nu på benen, armarna och magen...
Jag har googlat lite nu och det verkar vara nässelutslag! Hon verkar inte lida av det och hon har fått medicin. Så jag hoppas det ger sig! På torsdag skulle sköterskan ringa och kolla hur det var med min lilla!





Kommentarer
Postat av: Yohanna i Las Palmas

ÅH! Precis sådana där utslag fick Irma för ca ett år sedan. Hon låg och sov i vagnen och helt plötsligt så kom de från ingestans. Började på rumpan och gick ned över låren, jättesnabbt.
Jätteläskigt!
Fast vi åkte ingenstans för de gick över så fort och hon verkade inte lida.
Nässelutslag skriver du. Hmmm kan vara bra att veta.

Hälsningar
Yohanna

2012-08-14 @ 18:46:51
URL: http://yohannailaspalmas.webblogg.se
Postat av: Josefin -Happy Days-

Men oj, hoppas det ger sig snabbt!

Kramar

2012-08-14 @ 18:57:32
URL: http://myhappydays.se
Postat av: sara

Nej men lilla vän då! Skönt att hon verkar må bra i övrigt, men jag förstår att du blev rädd! Hoppas det försvinner snabbt iaf och att hon mår fortsatt bra!
Kram till er!

2012-08-15 @ 07:48:03
URL: http://saaaraaas.blogspot.com
Postat av: Susanne Häggkvist

Lillskutt! Hoppas det har försvunnit nu, om inte annat snart! kram

2012-08-15 @ 19:19:37
URL: http://blueangel.blogg.se/nystart/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0