F R E D A G

I förmiddags åkte jag och barnen in till stan.
Wilmer hoppade av hemma hos Gustav där han skulle leka ett par timmar!
Han var så glad!!
Det känns så fint att han har vänner som han gillar
och tycker om att vara med!

Ingrid och jag åkte vidare till biblioteket.
Jag gillar bibliotek!
Jag gillar böcker!

Vi var nog där i två timmar, som tur var somnade Ingrid
annars kan jag anta att vi inte varit kvar så länge...

Jag lånade lite olika böcker, mest såna som innehåller nån form av mat...
Jag var ute efter lite böcker inför jobbstarten,
som närmar sig med stormsteg,
men där gick jag bet.
Det fanns inte alls det som jag ville ha,
men nåt litet fick jag ändå med hem.

Jag hann med att läsa och bläddra i lite tidningar också.
Ett par varv runt i lokalerna hanns också med!

Gillar bibliotek!



Ingrid och jag åkte sen hem själva, Wilmer skulle få skjuts lite senare.
Vi hann med lunch, lek, vila och titta i böcker innan storebror kom hem.

Wilmer kom hem med hela familjen Karlsson/Persson och så fick
vi en inbjudan till imorgon kväll!
Trevligt!!
Klart vi inte tackar nej till god mat, trevligt sällskap och Melodifestival!!

Jag lånade en bok med tanke på Wilmer också,
en kokbok med tydliga recept med bilder som visar alla steg.
Han bläddrade och ville börja på en gång,
så vi tog boken med ut i köket
och så fick han börja plocka fram allt vi behövde.
Det gick superbra, han var så duktig och jag är nöjd med boken.

Det blir ju en annan känsla av att kunna själv
än när jag talar om allt han ska göra.





Och så lite socker på!
:)


Det färdiga smaskiga resultatet!

Behöver jag tala om att vi hade en väldigt stolt femåring här hemma!?
Det känns bra att klara något själv!
Jag kan!!


Det fanns några till recept i boken som han vill prova,
får se vad det blir nästa gång!?


Jag hade tänkt blogga lite mer för er...
men jag sitter nästa och somnar här,
så jag säger tack för idag!!

Sov sött!!



Kommentarer
Postat av: Elna

Vad heter kokboken ni lånade?? Har två stycken här hemma som hade älskat en sådan

2011-02-13 @ 21:45:01
Postat av: Josefin -Happy Days-

Så mysigt det verkar. Önskar er en mysig alla ♥-ans dag!

2011-02-14 @ 12:31:03
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Louise (Fotoblogg)

Härlig fredag! :)

2011-02-14 @ 13:02:22
URL: http://wizy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0