Då var det äntligen fredag igen!


Så fort tiden går... 
På måndagar känner man att det är en hel evighet tills det ska bli helg igen och sen helt plötsligt är man där igen!
Flera gånger denna veckan har Wilmer sagt på morgonen att han inte vill att jag ska gå till jobbet. Usch, det är inte kul att höra. "Jag vill att du ska vara hemma med mig".... Ja det hade jag ju så gärna velat också, men jobba måste man ju! Men som sagt, så är det ju helg nu och då har vi massor med tid tillsammans!

Vet inte vad vi ska göra idag riktigt, vi har just kommit hem och slappar lite i soffan. Det är ett måste innan man orkar ta itu med nåt annat. Vi får väl leka lite snart, och sen ska det ju fixas mat och sånt!
Imorgon ska vi upp och tvätta klockan åtta, fy katten... men men, det är ju också sånt som behöver göras! Hoppas sedan att resten av dagen blir roligare! Vi ska iväg och shoppa lite på eftermiddagen, O behövde lite saker och så... får se om jag fyndar nåt fint!? På kvällen ryktas det om att det händer nåt med Steffens! Trevligt!!
På söndag ska Wilmer sjunga i kyrkan med dagis! Mysigt! Får se om han vågar vara med där framme i år, det var lite si och så med det förra året. Sen ska vi bjuda min familj på middag efteråt. Har inte riktigt bestämt vad dom ska få... nån som har nåt bra förslag?

Igår hade vi Öppet Hus på jobbet... det kom helt skamligt lite folk. Jättetråkigt!! Som vi hade jobbat för det... Min pappa hjälpte oss med superfina affischer som vi satte upp i hela stan, vi hade en notis i tidningen och på kommunens hemsida... osv osv. Plus all mental förberedelse och iordningfixande på stället och kaffekokande och så... Ändå kom bara två utomstående :( Jag förstår inte att folk inte är mer intresserade!!!? Men det var i alla fall kul att dom som kom, kom. Några av våra barn hade morfar och så med sig för att visa sitt dagis. Trevligt! Sen kom några kompisar till mig och min far och bror. O och Wilmer var också nere, men som sagt, mest var ju denna kväll till för såna som inte hade sett stället innan. Men tji fick vi... :(  Ja ja, vi ger ialla fall inte upp!!!

Önskar alla en trevlig helg!!!

Kommentarer
Postat av: Din Suze

Hej vännen!

Roligt att läsa ett längre inlägg!



Jo veckorna går ganska fort om man tänker efter & tittar tillbaka!

Tråkigt att det blev så personer på erat Öppet Hus! Dåligt & jag kan bara tänka mig hur mycket man lägger ner i tid & sin egna kraft för att genomföra!

Verkligen trist!

Behövs det varvas folk?



Låter i alla fall som du får njuta av helgen!

Myshelg verkligen! Vill me se wilmer, kanske nästa år!



Hoppas du inte blev väckt av mitt sms nu i kväll!

Förlåt i så fall!¨



Puss & kram



2008-10-24 @ 23:02:43
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Marianne

Hej käraste Ida! Att inte folk bryr sig om de viktigaste i samhället förutom hemmet, där grunden för allt läggs i de flesta svenskars liv...



Hoppas Ni hunnit med en massa trevlig i helgen, de har vi, en riktigt bra dag har det varit! :)



Stor kram till alla Er!!

2008-10-25 @ 22:26:30
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0