Nyårskryssning!

Denna Nyårshelg valde vi, Oskar och jag, att fira tillsammans med Emil och Maria!!
Vi satt i höstas hemma hos dem och fick för oss att det skulle vara
kul att åka på kryssning!
Så sagt och gjort... vi bokade en resa på Nyår med Birka Paradise!

Dagen före Nyårsafton åkte Oskar och jag upp till svärmor i Nyköping!
Vi hade en mysig kväll med god mat och bingo!
På Nyårsafton kom Emil och Maria och vi åt alla lunch ihop!
Sen lämnade vi kvar barnen hos farmor och begav oss ner till busstationen!

Vi märkte ganska snabbt att vi nog skulle komma att dra ner medelåldern på båten rejält!
Men vad gör det med trevligt sällskap!!!?
Vi har ju iaf kul ihop!!!

Bussresan började med en vresig gubbe som nog sätt bättre dagar,
men slutade fint efter intagande av god dryck och trevliga samtal!

När vi (Emil) checkat  in och haft kisspaus (Maria, Oskar och jag)
så satte vi oss i ett hörn av väntsalen och väntade!
Maria och jag passade på att försöka snygga till oss!
Lyckades vi??
Se själv...
Haha... kunde inte låta bli!!

När vi väl trängt oss ombord på båten, på det "Junfalska-sättet"
så klädde vi om och begav oss mot kvällens buffé!
Det var iaf vad vi trodde... För det fanns ingen buffé... det serverades bara Nyårssupé!

Efter en liten stunds besvikelse och lite nervositet så blev det rätt bra ändå!
Huvudrätten var nästintill himmelsk!
Och efterrätten... Mums!!

Det kändes rätt skönt i efterhand att det inte blev nån buffé,
ni vet ju hur det är vid buffé...
Man proppar i sig mat tills man nästan stupar och så blir man trött och slö!
Det slapp vi nu!!

Resten av aftonen innehöll många roliga skämt (?!) *s* ,
ostbågar, champagne, karaoke - Maria och jag körde Eloise!!
Ett stycke Harriet,
en kvinna som inte riktigt visste hur man skulle föra sig trots sin
förmodligen rätt höga ålder!!
Hasardspel av olika slag! Dryck av olika slag! Taxfree!
Ensamma snackesjuka farbröder,
patetiska irriterande varelser av det motsatta könet,
dansmusik, massor av snö och isblock,
suveräna fyrverkerier över Skansen - under folkets glada tillrop!

Vet inte om jag glömt nåt viktigt!?

Iaf är jag väldigt glad att vi firade in det nya året
med just dessa två människor som jag tycker väldigt mycket om!

Året startade med positiv känsla och härlig energi!!

Och nu - en bildkavalkad!!

Förrätten som Oskar och jag fick - eftersom vi inte klarar av skaldjur!
Huvudrätten:
Lättrökt hjortfilé med portvinssås, kantareller, schalottenlök, panchetta och palsternackspuré smaksatt med pepparrot!
Lite välkomstdrink med tillhörande dans!
Nu börjar det likna något!!! :)
Vilken inlevelse...
"EEEEEEEEEEEElooooiiisse" *sjunger*
VARNING!!! Hala däck!!
Ser ni de fina fyrverkerierna bakom oss??
Nä... de kom visst inte med på bilden! :(
GOTT NYTT ÅR!!!!
Kvällens sista bild!
Lägg märke till våra "fina" armband! ;)
Funka skitbra mot sjösjukan! Tror vi...


Dagen efter!!
Härligt med frisk luft efter att ha sovit fyra stycken i en liten hytt!!
Brunch!!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Åh ni verkar ha haft så himla kul & mysigt!!

Och på tal om romantiskt, två väldigt fina par! Väldigt stiliga alla tre!

Kram

2011-01-08 @ 08:52:31
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ha! I somras när jag jobbade på Coop så handlade Emil o Maria av mig! ;) Fast Emil fick vara packare (när M betalade) och kände nog dessutom inte igen mig... och jag hade ingen lust att förklara för Maria vem jag är!;)

2011-01-09 @ 17:33:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0