Frukostdags!

Nu sitter jag och äter frukost och tittar ut på all snö som faller ner utanför mitt fönster!
Jag tycker att det är så härligt att få en riktig vinter!!
Det är skönt att slippa slasket som vi brukar ha här nere i Skåne!

Jag äter min filmjölk idag igen, liksom varenda dag denna veckan!
En frukost som passar mig, god och mättande!

Jag tycker att jag följt min tavla bra, jag har hållt mina portionsstorlekar och det har funkat bra.
Jag har blivit mätt och jag har inte saknat massorna av potatis/ris/pasta som brukar befinna sig på tallriken!
Dessutom har jag lyckats få i mig grönsaker som jag ska också, jag brukar ha svårt med det!
Frukt har också slunkit ner, jag köpte passionsfrukt häromdagen bland annat - så gott det är!

Frisk luft och avkoppling har jag fått in varje dag med, igår blev promenaden en runda i stan ;) och avkoppling tog jag med min bok som jag håller på med! Jättebra bok!! Jag älskar att läsa och känslan av att hitta en riktigt bra är underbar! Det jobbiga är bara att den snart är slut och jag har ingen ny på lut.... Boktips någon??

Vatten är fortfarande det som jag har svårast för, jag dricker rätt mycket till måltiderna men däremellan glömmer jag... Jag får göra en lite påminnelselapp att sätta på skåpet ovanför vasken i köket!!


Tack för alla kommentarer och all pepp!!

Sofie, tack för påminnelsen! Jag har också en spikmatta, den ska plockas fram!!
Sofie har även framfört ett förslag... att vi ska anmäla oss till något lopp lite senare i år för att ha nåt att jobba mot! Låter kul tycker jag! Men det kommer INTE att bli så storslaget som för Katten.... ;)

Mariannes ord "njut av livet ta vara på ögonblicken" är ord som jag tror många behöver upprepa för sig själv ofta! Jag vet att jag behöver det!!

Katten, elakt av Eric tycker jag! Men du kommer att fixa det galant! 

Suss, vi bloggar och peppar och pratar!! Vårt mål är det samma - ett hälsosammare liv!


Nu ska jag ta och snygga till mig och ta itu med denna dagen!
Funderar på att kasta ut julen för att få plats med livet!

Ha en underbar dag!!!

Glöm inte dricka vatten!!  ;)

Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag hade planerat för en springtur idag, frågan är om de skottat bort någon snö så det går att springa... har ju snöat hela natten. Får reka lite sen när jag ska til affären.

Har jag förstått det rätt om "kissemissen" ska springa en havmara?! Jag är med sugen på det! ;) Dels har ju Linköping nån i maj- och Malmö en i augusti!;) Jag vill dock inte planera så långt som till sommaren ännu... man vet ju ingen om semestrar och sånt ännu... Men i vart fall, du kanske ska med mig på en halvmaraton?! Jag lovar att du klarar av det! Det sitter mest i huvudet! Posotivt tänk och hyfsad kondis sen är man i mål! ;) Fundera på det du! Jag lovar att det stärker självförtroendet att ha klarat av en halvmara!!

Kämpa nu vidare med vattendrickanet! Ta citron i så blir det godare, ha en kanna i kylan som ska vara slut en viss tidpunkt på dagen! Då måste du dricka av det! :)



Nu ska jag ut i snön!! HA det gott! Kramar!

2011-01-06 @ 13:16:16
URL: http://soffanscorner.blogg.se/
Postat av: Susanne

haha jag tror Sofie gett upp hoppet om att få mig med på ett lopp. :) Jag tror också på ett sånt mål så man har ett riktmärke. För att verkligen komma ut på löpningen, hitta ett sätt att inspireras. Men jag personligen är inte redo för ett sånt typ av mål. Mitt första mål är ny livsstil, något sm förändrar mig. Kan tänka mig att jag är redo för ett stort lopp när jag nåt mitt egna mål. Men jag kan erkänna ett lopp har jag varit inne på många gånger! Har ju fått intresse för löpning.

Som Sofie säger, det sitter mest i huvdet... det är bara vi själva som kan peppa egentligen (andra kan hjälpa du att hitta ord på det) & det oftas vi själva som övertalar oss till en freselse eller varför man ska hoppa över träningen! D kan klara det oavsätt mål, du är peppad!



Heja Ida, framåt i dina mål!

Kram

2011-01-07 @ 09:38:15
URL: http://blueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0