Årets första pass på gymmet!

Idag bokade jag tre pass på gymmet och drog iväg!
Åh vad skönt det var!!! Och roligt!!
Det var skönt att få svettas ordentligt,
skönt att känna att man inte legat av sig helt trots att man varit borta ett tag!

Jag började med Funwalk!
Första låten var Tove Styrkes "Million pieces" - gav fint med energi!!
Man kör fem gånger fyra intervaller/minuter och stegrar ansträngningen för varje steg. Fjärde intervallet där tog jag i så att jag fick kämpa ruskigt hårt för att orka hela minuten!
Men det gick!!! Elin peppade på som vanligt!
Hon är rätt person på rätt plats! En riktig inspiratör!!

Efter Funwalken så var det dags att lägga sig på mattan för ett pass Mage/rygg!
Det är ett rätt tufft pass och jag har typ inga magmuskler...
Jag höll nästan på att kräkas ett tag mitt i alla situps!
Men men... det som inte dödar... ;)

Sen avslutade jag med ett pass Zamba!
Vi var inte så många så det fanns gott om plats att röra sig i lokalen under första låten!
Höfterna gungade och svetten lackade!
Det är ett riktigt kul danspass!
Mot slutet slog mjölksyran till i benen och jag fick kämpa på ren vilja för att fixa de sista "stampen"!


Jag känner mig så glad och stolt över att jag är igång igen!!

För att än en gång använda Rolfs ord så säger jag,
det är skönt att vara en tränande människa!

Även om man av olika anledningar har uppehåll i sin träning så kommer man tillbaka!
Man är en tränande människa!
Inte en soffpotatis som förut ;)


Nu blir det avkoppling resten av kvällen för mig!
Lite tid vid datorn och sen lägger jag näsan i min bok igen!


Kommentarer
Postat av: Susanne

Härligt att du är igång! Jag är också stolt över dig & jag känner igen den där känslan! Att jag når ett mål eller lyckas med träning kan göra mig helt pirrig av lycka.



Lyssnar på Tove Styrkes "Million pieces" just nu för jag blev inspirerad!

En Rolf skulle jag behöva ha hos mig, någon som motiverar mig & utmanar mig. Men om det kommer stå om honom & hans kollegor så kanske det räcker för mig! :) Dina ord räcker ganska långt ändå!



Den tränade människan... det gillade jag!

Kram

2011-01-07 @ 09:15:02
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Sofie

Bra där!! :)

2011-01-07 @ 13:55:14
Postat av: O

Bra sagt!

Som jag sa förut så håller jag med om att det är härligt att vara en tränande människa.



Det ligger så rätt på tungan när man säger:

Jag ska träna efter jobbet!



Kämpa på älskling

2011-01-08 @ 21:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0