Sjukstuga

Jaha...

I natt sov vi ingenting!
Ingrid hostade och var ledsen hela natten!
Jättesynd om henne och jobbigt för oss!

Kl 05.00 ringde min väckarklocka...
Jag tror att jag då hade sovit ca 1 timme sammanlagt!

Jag öppnade på jobbet så jag åkte dit, men jag kände direkt att jag inte skulle hålla hela dagen! Dessutom så har min hals korkat igen helt, jag kan inte prata normalt!

Har fått många kommentarer på rösten idag!

Wilmer skrattade och tyckte att jag lät rolig!

Tur att man kan roa nån med det här eländet!

Jag åkte alltså tidigare från jobbet, hem för att sova ikapp!
Det var hyfsat skönt, sov stenhårt!

Känner mig lite halvsliten! Men ändå rätt ok bortsett från rösten!


Men Ingrid är sämre, har fått feber och är väldigt hängig och eländig!
Vi har varit på vårdcentralen nu alldeles nyss. Doktorn lyssnade och tittade och så togs det lite prover! Ingrid tycker att det är jättejobbigt och blir så ledsen!

Med Wilmer har det alltid varit så lätt, han har suttit stilla och fint och låtit doktorn kolla det denne ska! Ingrid är svårare!
Men det är bara att försöka vara lugn och tröstande och hålla henne ordentligt så att undersökning och provtagning går så snabbt som möjligt!

Blodprovet var inte kul!
Hur ska hon förstå varför det ska göras?
Hon är bara ledsen för att både mamma och sköterska håller fast henne,
och sen dessutom sticker henne! Usch, det är tufft att behöva göra så!
Men det gick iaf över snabbt och hon fick välja något ur deras låda att ta med sig hem! Det blev en orange studsboll, som hon sedan höll hårt i handen hela vägen till apoteket och sen hem igen!

På apoteket fick vi hostmedicin, hoppas det ska hjälpa så att hon (och vi) kan få sova inatt!!

Imorgon blir det VAB för min del! Må Ingrid få bli frisk snart! Hostan har hållt i sen vi var på semester för sex veckor sedan!

Doktorn ringde nyss och sa att sänkan var förhöjd, dvs en virusinfektion som vi bara får vänta ut. Men det andra provet var iaf negativt, han testade mykoplasma, så vi får väl vara glada för det!

Nu sitter Ingrid i soffan och tittar på Disney Junior, nu visas Bumbibjörnarna! Jag lyckades få i henne lite glass när vi kom hem, alltid nåt! Nu väntar vi på att grabbarna ska komma hem från fotbollen! Sedan får det bli lite kvällsmat innan vi försöker oss på att få sova lite!

Hoppas ni mår bättre än oss!



Kommentarer
Postat av: Marianne

Usch stackars liten!! Skickar massor med kryapå kramar till henne!! Hoppas ni får sova inatt, det är otroligt viktigt för alla med sömn!

Kram

2012-03-12 @ 21:37:19
Postat av: Susanne

Krya på er, kram från mig

2012-03-12 @ 21:38:46
URL: http://blueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0