Semester!

Vi har varit på semester!

Först åkte vi till Emil och Maria i Vikingstad!
Sedan på 30årsfest hos Susanne i Linköping
Därefter blev det ett stopp hos svärmor i Nyköping!

Sedan påbörjades den låååånga resan mot Lappland!

Hela familjen i bilen i full fart norrut!

I Lappland fick vi återigen träffa min vän Marianne och hennes familj!
Vi fick uppleva en riktig vinter med en massa snö
- för en sån har vi ju inte sett röken av här nere i söder!
Barnen fick leka och åka i stooora backen och Oskar fick åka skidor!!

Efter ett par dagar var det dags att styra kosan söderöver igen!
Och det var i rättan tid, dagen vi åkte visade termometern på -38... Huvva!!
Samma morgon kunde man se Skånevännernas statusar på FB
- där de beklagade sig över 13 minusgrader! ;)

Vi stoppade i Nyköping hos svärmor igen!
Trötta och slitna efter 15 timmar i bilen!
En stoooooor eloge till mina fantastiska barn som inte gnällde en enda gång!
Tack Katta för lånet av DVD-spelare!
Tack Molly Mus!
Tack Cloetta!

Hahahaha!!

Hos svärmor fick vi också fint besök av barnens kusin Leo med föräldrar :)
Det var uppskattat av alla!
Vi firade Wilmer och Ingrids födelsedagar med korv med bröd,
pulkaåkning och tårtfika! Dagen avslutades av underbar dans av våra stora killar!
(Inte Oskar och Niklas alltså...)

Innan vi landade hemma i vårt hem hann Oskar med ett seedningslopp i Jönköping - som för övrigt gick skitbra!
Jag är så stolt och glad för hans skull!!

Ingrid hann också med att kräka över hela barnavdelningen på IKEA på A6...
Jag hann med att stressa upp mig...
Men som tur var gick det fint! :)

Men händelsen har nog satt sina spår i damen, för hon tjatar fortfarande om "Ingrid kräkte IKEA"! *s*

Efter semestern hann jag med en arbetsdag innan jag blev dålig, sen blev Ingrid dålig igen och Oskar också...

Men nu mår vi bra och nu kör vi på mot våren!! 

Vasalopps-uppladdning för Oskar och LCHF för min del!


Bilder kommer i ett annat inlägg!

Kommentarer
Postat av: Susanne

DU, jag vill se semaster bilder!

Kram

2012-03-04 @ 11:05:33
URL: http://blueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0