Efter regn kommer sol...

Idag är det riktigt ruggigt väder ute!
Kallt och blåsigt, regn och snö i en enda röra...
Blä...

Halva dagen har tillbringats på dagis, inskolning för Ingrid (och mamma). Wilmer har varit på sin avdelning och ville inte följa med hem "Inte än mamma!!" Bra betyg! :)
Imorgon ska Wilmer och jag lämna Ingrid själv på dagis för första gången! Det känns både spännande och läskigt! Men jag tror att min lilla tjej fixar det fint, jag tror att hon är så trygg i sig själv att det ska gå bra! Dessutom gillar hon att vara där och idag har hon gjort en massa saker utan att vara bekymrad för vart jag hållt hus! Vajjert!! Men ni kan ju få hålla en tumme för oss ändå imorgon... för sen på måndag är det skarpt läge - jag börjar jobba igen efter 1 ½ år hemma!

Nu har vi iaf precis ätit lite mellanmål, jag har lovat Wilmer att han ska få spela tv-spel, Ingrid får leka lite med sina saker och jag väntar på en vän som ska komma snart! Vi ska sitta och prata lite!

Ikväll kommer en annan vän och ska se film! Eclipse blir det, för den har jag inte hunnit se än... Vi såg de andra ihop för ett år sedan eller så, hon för 100:e gången och jag för första! Det ska bli mysigt!




Kommentarer
Postat av: Marianne

Ska tänka på er imorgon och hålla en tumme! Kram vännen

2011-03-10 @ 22:12:58
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Hej o ledsen för sent svar, tog lite ledigt i helgen. :-)



Hoppas det gick bra första gången då du skulle lämna Ingrid själv på inskolningen. Jo Meja ska med börja snart, har varit hemma i snart 2 år så jag längtar faktiskt tillbaka till jobbet nu igen. Det ska bli kul att komma igång med en riktigt vardag. Även om jag kommer att sakna den här mysiga tiden då vi varit hemma... Men man märker på Meja att hon vill ha mer stimulans och mer kontakt med andra barn så iom det känns det som det är rätt i tid för oss båda två med dagis o jobb nu.



Hoppas helgen varit fin, önskar en trevlig ny kommande vecka, kram!

2011-03-13 @ 19:41:00
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0