Operation balkong!!

Idag har det varit jättefint vårväder här!
Wilmer och jag tyckte att det var dags att fixa fint på balkongen.
Sagt och gjort, vi knallade iväg till Blomsterlandet och köpte lite blommor!
Wilmer hade gärna köpt allt dom hade,
men eftersom jag absolut inte har gröna fingrar så tog vi bara ett par stycken.
Får se hur länge de lever...
Om någon har tips på hur jag sköter dom så tas det tacksamt emot!
När vi kom hem så städade vi balkongen.
Sopade och dammsög!
Tvättade och torkade!
Sen planterade vi våra blommor i krukorna!
Wilmer var jätteduktig och tyckte det var roligt att få tvätta!
Balkongen är så fin så nu!
Sen när det blir lite varmare får vi fixa lite mer mys!
Wilmer vill gärna så frön också!
Vad ska vi satsa på tycker ni??
Nåt "idiotsäkert"...



Balkongen före:





Under arbetet:



"Titta mamma, vad skitigt det var här!!"


Blommorna behöver lite vatten!

Efter:






Inte illa jobbat va?!
Nu ser vi fram emot varma dagar,
så att vi kan sitta där ute och mysa!
När vi jobbat så hårt blev vi hungriga.
Vi belönade oss med varsin tacotallrik!!
Mums!!



Kommentarer
Postat av: Sofie

Lagerhaus säljer "Gröna fingrar tabletter"!;)

2010-04-09 @ 19:23:43
Postat av: Susanne

Jag ska nog operera min balkong snart :)

Men jag ska nog köpa tablettasken först...



Ni fick så fint så, bra jobbat!

2010-04-10 @ 07:24:43
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Sofie H

Tips: Vattna dem lite emellanåt ;)

2010-04-12 @ 08:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0