Dagens Wilmer!

Börjar med kvällens bravader...

Efter saga och lite gos och klapp, som Wilmer alltid vill ha, så gick jag ut och fortsatte med mitt!
Han ropade några gånger och kom uppspringande, vi hade glömt puss och kram sa han, och så skulle han på toa... etc..
Sista gången han kom upp så sa han:
- Allt är mitt fel mamma! och så såg han så bedrövad ut.
- Vilket då? frågade jag.
- Att det är jobbigt att sova...

Så det blev en massa kramar och pussar, sen kändes det bättre och nu sover han gott!!


En annan sak...
Wilmer pratar väldigt mycket om bebisar nu, bebisar i magen och så.
(Nej! Vi ska inte ha!)
Wilma ska ju bli storasyster så det pratas ju lite om det emellanåt.
Min lille kille är iaf helt förtvivlad för att han inte kan ha en bebis i sin mage!!
Han börjar darra på läppen och får tårar i ögonen, för han vill så gärna ha en bebis i sin mage!
Så idag pratade vi lite om "Wilmas" bebis. Jag sa att vi får säkert "låna" den och gosa med.
Jag sa att han fick säkert hålla den i famnen och pussa på den! Då sa han att han ville att den skulle ligga på hans mage, så som han gjorde på mig när han var liten. Det får du säkert, sa jag.
Sen frågade jag honom vad han trodde att bebisen skulle heta....?!

Svaret blev :

- Husabodika...

eller:

- Priskabalsick...

Måste jag säga att jag hoppas han har fel!!!?


Sötnos :)

Kommentarer
Postat av: O

Husabodika.... HHAHAHAA.... Världens bästa namn?



Jag skulle också kunna bidra med en dagens Wilmer btw... Eller vad säger du I? Hahaha... "Med DET var väl en......."

2009-01-29 @ 23:03:10
Postat av: Susanne

Hahahahah ja vad säger man? Sötast & roligast!

2009-01-30 @ 07:45:17
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hoho! Jag tror Wille kommer bli en liten feminist när han blir stor! ;) Eller något ännu värre... harkel...



Jag ser fram emot att se Wilmas familjs dörrskylt sen i framtiden: "Välkomna! Här bor Jeppe, Maria, Wilma och Priskabalsick" Att jobba som brevbärare där måste vara rena nöjet... ;)



Är Wille hemma i helgen tro?!

2009-01-30 @ 08:38:59
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/
Postat av: Marianne

Dom har så underbara funderingar barn!

2009-01-30 @ 12:36:32
URL: http://mammamarianne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0