Projekt "Sluta med napp" påbörjas!!


Tandläkaren tyckte att det var dags att lägga nappen. Så nu börjar vi det projektet...

Vi pratar jättemycket om det hemma nu. Wilmer vet precis... vi ska leta upp alla napparna, göra ett paket av dom och sen åka till Tomten i Osby... Där ska dom lämnas, så att Tomten kan ge dom till bebisarna! Sen när det är gjort så ska vi åka och handla en present till Wilmer! Det har varit lite olika bud om vad den där presenten ska vara, men det senaste är en mjuk gosig hund som ska vara brun och vit! Helst ska den väl vara likadan som Wilmas, men det blir kanske svårt att hitta...

Jag försöker att prata lite med honom om det varje dag, för att han ska vara rejält förberedd. Vi har bestämt att åka nästa helg... men nu funderar jag på om vi ska skjuta på det en vecka, för Oskar jobbar... kanske blir lite tufft att ta det helt själv! Har en känsla av att kvällen inte blir helt enkel!! Har tänkt att vi ska försöka att han inte sover middag den första dagen, så att han är riktigt trött på kvällen... då kanske det går lättare att somna... Önsketänkande?!

Idag pratade vi om att napparna inte ska med hem sen, att han sen inte har nån kvar. Det hade han nog inte riktigt fattat, han såg lite ledsen ut och sa "Då kommer jag att sakna min napp och filt". Men jag sa att han kommer ju att få ha filten kvar, men det verkade han inte vilja.. de två sakerna sitter kanske ihop för honom... allt eller inget.. typ! Men den gör vi oss inte av med än, det bestämmer jag! Nåt får han ha kvar!

Jag tycker att det är lite sorgligt att han ska sluta med napp... han blir så stor då, och så tycker jag att han är så söt när han sitter med sin napp och snuttar och gosar med sin filt! När han gör sitt "tröttljud" och är bara den mest underbara i hela världen!! Det låter så gott när han suger på nappen när han precis somnat! Sen är det så mysigt att se vilket lugn den kan ge honom!  Ååå... min lilla... Det känns lite hårt för mitt mammahjärta... Jag vill ha nappen kvar... lääääänge! ;) 
Givetvis låter jag inte Wilmer veta om min alldeles egna nappångest! Tänker inte göra det svårare för honom än vad det kommer att vara ändå! Jag har ju lite tid på mig att förbereda mig själv också...

Tar tacksamt emot tips och idéer gällande både mig och Wilmer!!





Ser ni så söt!!!

Kommentarer
Postat av: O

Hmm... kanske jag borde börja prata lite med DIG också om att napparna ska bort. Förbereda dig mentalt och så ;)

2009-02-18 @ 23:03:56
Postat av: Eric

Bilden på nappen i handen var bland det sötaste jag sett!

2009-02-19 @ 08:26:15
Postat av: Dorpan

och jag börja med napp inatt hahahha

2009-02-19 @ 11:50:10
URL: http://dorpan.blogspot.com
Postat av: Sofie

Jättegullig! Det kommer nog gå bättre än vad du tror... för Wilmer iaf ;-)

2009-02-19 @ 12:40:03
URL: http://philosofie.blogg.se/
Postat av: Maria

Ni ska se att det kommer att gå bra, även om det kommer att bli tufft ett tag framöver... Fråga mig- jag vet! :-(

Mitt råd är att vänta lite till och prata med honom mer om det, utan att för den skull tjata. Det viktigaste av allt är att han (och mamma) är förberedda och med på det. Om han inte vill själv blir det svårare. En annan anledning till att vänta är att ni kan behöva vara två, för att stötta varandra när det är tufft. Välj en vecka när Oskar är hemma så mycket som möjligt på kvällarna. Det sägs att första natten inte är värst, utan de som kommer sen..

Utrusta er med oändligt med tålamod så ska ni se att det kommer att gå bra!

2009-02-19 @ 20:37:09
Postat av: Marianne

Åh jag kan tänka mej att det känns jobbigt. Man vill ju att de ska vara små och söta jämt! För tro mej, ju större de blir desto större bekymmer!

Lycka till i alla fall!

Stor kram

2009-02-19 @ 20:39:21
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag håller med O!! Haha! ;) Sorry... men, hoppas det går bra!! :) KRAM o lycka till!

2009-02-20 @ 11:04:19
URL: http://sofie-sofie-sofie.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0