En helg i Göteborg!!

I fredags hoppade Oskar och jag på tåget, efter en fika i väntan på det sena tåget, mot Göteborg!! Wilmer blev hämtad av mormor och morfar på dagis och fick en helhelg med dom!  :)
Tågresan var trevlig, läste lite i min bok, bläddrade i nån tidning och sov lite grann, Precis som det ska vara! Jag tycker att det är himla mysigt att åka iväg sådär, ta sin packade väska och rulla iväg med och sen bara njuta!! I alla fall när man reser utan barn... ;)
När vi kom fram till Göteborg hoppade vi på en spårvagn och åkte ut och åt pizza! Kan ju säga direkt att detta var en IG-helg så behöver ni inte undra mer om det!!! När vi var mätta och belåtna skulle vi åka till hotellet... Vi tåg spårvagnen tillbaka och hoppade på en buss istället! Nu var den stora frågan vart vi skulle kliva av??! Här blir bra trodde vi (läs Oskar...)!! ;)
Hm... men vart ligger hotellet?! Efter en promenad med mycket letande så kom vi då äntligen fram... och då hade vi en gång gått förbi hotellet utan att se det?! Hur man nu kan göra det???!! Ja ja... humöret var rätt gott ändå och det var skönt att komma fram! Vi checkade in och plockade fram lite vin, några bröllopstidningar och lite nötter! Sen pratade vi bröllop ett tag innan denna dag var slut! Roligt!!
Lördagmorgon gick vi upp skapligt och åt av den goda hotellfrukosten, tänker inte säga vad jag åt! ;) Sen åkte vi ner och gick i stan!! Mysigt!! Hittade som sagt skor till bröllopet! Ni kommer att bli förvånade... *ler*
Klockan fyra var vi tillbaka på hotellet för at göra oss iordning inför kvällens event!!! Melodifestivalen!!! :) Innan vi for till Skandinavium så mötte vi upp Elenor och hennes Wiggo på Subway där vi tog lite att äta och sen gick vi vidare och tog en liten dricka! Det var mycket trevligt att träffas och jag hade velat ha mer tid.. men kallar Melodifestivalen så gör den!!! :)
Därefter blev det alltså några timmar på Skandinavium innan vi återvände till vårt rum! Då var jag helt slut i kroppen och låg och läste lite i sängen medans Oskar hittade på annat, så himla skönt!!
Söndagen blev inte mycket mer än smaskig frukost och hemresa! Men det var inte så tokigt det! Jag är helnöjd med vår lilla semester!! Fast nästa gång vill jag ha mer tid... och parkettbiljett!! ;)










Kommentarer
Postat av: Susanne

Härliga bilder vännen

2009-02-09 @ 21:41:39
URL: http://blueangel.blogg.se/
Postat av: Marianne

Låter som ni haft en toppen helg!! Jag hoppas verkligen att jag kan följa med på melodifestival nästa år!!!

Puss å kram

2009-02-09 @ 22:07:33
URL: http://mammamarianne.blogg.se/
Postat av: O

Innan nån frågar:

Ja, det verkade vara ett BRA ställe att kliva av bussen på...

Ja, det var en fin muffins jag hade på huvudet...

Ja, jag åt godis. Choklad också!!! Har gått över till att helgerna får vara IG medans veckorna är strikta GI-dagar...

Nåt annat ni undrar?

Jo en sak till...

JA, jag tycker att det är roligt att planera bröllopet!! (till skillnad från alla andra grabbar i Sverige verkar det som)

Nej, jag ska inte ha is i kaffet...

Ja, jag var klantig och tappade ut ett tråg med is på golvet...

Nej, jag var inte full när jag beslutade mig för att göra fina skutt på det stora golvet.

2009-02-09 @ 23:12:08
Postat av: Ida

Oskar...

Hahahahaha!!!

2009-02-10 @ 06:35:24
URL: http://dobelieve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0